Lokaler

För att alla hyresgäster ska trivas så bra som möjligt finns det en del saker som du som hyresgäst bör tänka på.

Tänk på att du har grannar runt omkring dig. Vi ber dig visa respekt och hänsyn för dina grannar oavsett tid på dygnet. Tänk på att du är ansvarig för dina gäster.

Felanmälan

Om något fel uppstår i din lokal eller i området ber vi dig ta göra en felanmälan via hemsidan eller på telefon 0480-20030 så återkommer vi till dig.
Vid akuta fel hör av dig på telefon.

Vårda din lokal väl

Nedan finns några enkla tips för att vårda din lokal:

  • Använd skonsamma och milda rengöringsmedel, gärna miljövänliga.
  • Följa underhållsföreskrifter för ytskikt, installationer, portar/dörrar, vitvaror, m.m.
  • Rensa avlopp och vattenlås.

Uppställning

  • Uppställning av container, material, fordon, m.m., får som regel inte göras utan överenskommelse med hyresvärden. Vänligen kontakta oss vid frågor och behov.

Ändringsarbeten

  • Ändrings- och inredningsarbeten som påverkar befintligt utförande och tekniska installationer får endast utföras enligt på förhand godkänd omfattning av hyresvärden. Vänligen kontakta oss vid frågor och behov.

Skyltning

  • Uppsättning av skyltar, flaggor, etc., eller andra saker på fasaden får endast utföras enligt på förhand godkänd omfattning av hyresvärden. Gällande skyltprogram ska följas. Vänligen kontakta oss vid frågor och behov.

Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar!