Information vid avflyttning

Uppsägning

Uppsägning av din lokal ska ske skriftligen via mail, info@havsstrommen.se, eller standardblankett.

Besiktning av lokal

Din lokal ska besiktigas tillsammans med oss innan du flyttar. Du som hyresgäst ansvarar för att boka slutbesiktningen med oss innan avflyttningen sker via info@havsstrommen.se.

Du kan bli ersättningsskyldig vid exempelvis skador eller onormalt slitage på ytskikt, trasig inredning, skadade fönsterrutor, etc. På slutbesiktningsdagen ska lokalen vara tömd och städad.

Större besiktningsanmärkningar kan åtgärdas av hyresvärden på hyresgästen bekostnad.

Nycklar

Vid avflyttning lämnar du in alla dina nycklar. Om du tappat bort någon av nycklarna debiteras relaterade kostnader.

Flyttstädning

Du är ansvarig för att hela lokalen städas ordentligt. Om städningen är dåligt utförd kan efterkommande hyresgäst anmärka på detta, och du kan få betala kompletterade städning.

Adressändring

Vid avflyttning ska du göra eventuell adressändring för registrerad verksamhet på adressen.

Flytta abonnemang – El, bredband, etc.

Vid avflyttning ska du avsluta/flytta dina abonnemang för exempelvis el, bredband, etc. Gör detta i god tid.

  • Elnätsavtalet säger du upp via befintlig leverantör – Kalmar Energi, EON, etc. Ibland kan det dock vara bäst att överlåta avtalet på oss som hyresvärd, eller på nästa hyresgäst. Kontakta oss om du har några frågor.
  • El-abonnemang säger du upp med din elhandelsleverantör.
  • Säg upp, eller flytta, abonnemang för bredbandstjänster hos din leverantör.
  • Säg upp, eller flytta, abonnemang för andra tjänster.

Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar!